Solīt mazāk, izdarīt vairāk

Autors: Romāns Naudiņš.

2.februāra Saeimas sēdē tika ievēlēta Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome piecu cilvēku sastāvā. NEPLP locekļi tika ievēlēti pirmajā atklātajā balsojumā, jo kopš 1.februāra stājās spēkā parlamenta Kārtības ruļļa grozījumi, kuri paredz lielāko daļu valsts amatpersonu ievēlēt atklāti.

Debatēs nācās klausīties kaismīgas runas par demokrātijas trūkumu, tika „bārstītas” tukšas, sen dzirdētas frāzes, tādēļ jautājums, vai pārmetumu izteicēji nav iedziļinājušies šī jautājuma būtībā, vai arī to neizprot. Tas viss izskatījās pēc vāji iestudētas amatierteātra izrādes, kur katrs aktieris grib spēlēt galveno lomu.Bet patiesībā, būtība ir gauži vienkārša, to savā runā debatēs pauda Raivis Dzintars :

„... aicinu neatsaukties uz demokrātiju tajos gadījumos, kad runa ir vienkārši par savu politisko vai savu sponsoru interešu zaudēšanu!’’

Šo tukšo pļāpu vietā, manuprāt, lietderīgāk būtu bijis dzirdēt deputātu konstruktīvus ieteikumus jaunajai padomei, par to, kā uzlabot sabiedrisko mediju kvalitāti, kā nostiprināt neatkarīgu žurnālistiku un norādīt uz aktuālām problēmām, kas nekavējoties būtu jārisina.

Savā runā Saeimas sēdē norādīju uz problēmu, kas šobrīd aktuāla vietējiem uzņēmējiem, kuri darbojas mediju tirgū. Proti, virkne raidstaciju, kas veidotas ārvalstīs tiek retranslētas vai pārraidītas ierakstā Latvijas mediju telpā un tās saturā tiek ievietota Latvijas tirgum paredzētā reklāma. Piemēram, kaimiņvalstī Krievijā radītās raidstacijas tiek pārraidītas Latvijas telpā. Skaidrs, ka uzņēmēji Krievijā ir spējīgi savās raidstacijās ieguldīt milzīgus resursus, padarot šo produktu grūti izkonkurējamu Latvijas uzņēmējiem. Rezultātā tiek kropļota un radīta neveselīga uzņēmējdarbības vide tiem Latvijas nacionālajiem uzņēmējiem, kuri savas radio programmas simtprocentīgi gatavojuši Latvijā, ieguldot savus resursus, nodarbinot desmitiem cilvēku vienas raidstacijas izveidē, maksājot nodokļus.

Savukārt, retranslētās raidstacijas dažkārt nodarbina vienu vai divus cilvēkus, bet agresīvi iejaucas reklāmas tirgū, tādējādi negodīgi atņemot ienākumus Latvijas uzņēmējiem. Tā ir absolūti neveselīga un negodīga konkurence. Šī ir viena no problēmām, kas jārisina jaunajai padomei, kurai novēlu, lai izdodas izdarīt visu iespējamo, un beidzot Latvijas mediju telpā tiktu aizstāvēts un respektēts Latvijas uzņēmējs, kas rada savu produktu Latvijā. Jaunajai padomei novēlu savā darbā vadīties pēc Amerikāņu rakstnieka un biznesa konsultanta Toma Pītersa veiksmes formulas : „Soli mazāk, bet izdari vairāk”.

Romāns Naudiņš

LR 11.Saeimas deputāts

Nacionālā apvienība „Visu Latvijai!’’-„Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK

Iet atpakaļ