27.septembra Saeimas plenārsēdes NA frakcijas viedokli pārstāv Romāns Naudiņš

Labdien godātie radio klausītāji.

Šīs dienas Saeimas plenārsēdē esam izskatījuši vairākus ar tautsaimniecību saistītus jautājumus.Esam nodevuši izkatīšanai Tautsaimniecības komisijai likuma grozījumus, kuri ļautu uzņēmējiem piedalīties publiskos iepirkumos arī tad, ja tiem ir iepriekš izveidojies nodokļu parāds. Šis jautājums Tautsaimniecības komisijā prasīs plašāku diskusiju un risinājums tam, lai uzņēmēji kuriem ir iepriekšējos gados uzkrājies nodokļu parāds, bet šobrīd godprātīgi veic visus maksājums budžetā, rada jaunas darba vietas, tomēr būtu iespēja piedalīties publiskos iepirkumos. Izskatot šo jautājumu būtu jāņem vērā nodokļu parādu apjoms, atmaksas grafika ievērošana un Valsts Ieņēmuma dienesta apliecinājums par uzņēmēja šī brīža godīgu attieksmi pret nodokļu nomaksu un atmaksas grafika ievērošanu.

Tautsaimniecības komisijai izskatīšanai nodots jautājums par Liepājas un Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņa pagarināšanu līdz 2035.gada 31.decembrim.

Pirmajā lasījumā šodien Saeima apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuri paredzēs, ka jauniem transportlīdzekļiem pēc pirmreizējās to reģistrācijas tehniskā skate būs jāiziet pēc diviem gadiem.

Bez šīs dienas plenārsēdes izskatāmajiem jautājumiem vēlos informēt radio klausītājus, ka vakar Tautsaimniecības komisijā lūdzām iesaistītās puses iepazīstināt deputātus ar vilcienu iepirkuma gaitu. Pēc vakardienas tikšanās ar Pasažieru vilciena, Satiksmes ministrijas un uzņēmēju pārstāvjiem var secināt, ka problēmas un viedokļu atšķirības starp iesaistītajām pusēm pastāv nopietnas. Uzklausot viedokļus ir skaidrs, ka viena no iesaistītajām pusēm neatklāj patiesību un to varēs uzzināt vien tad, kad ar līguma saturu būs iespēja iepazīties atklāti.Šobrīd atklāt līguma detaļas neļauj tam uzliktais konfidencionalitātes status. Sliktākais būs tad, ja Latvija palaidīs garām iespēju sākt modernu vilcienu ražošanu, kuri būtu paredzēti bijušās padomju savienības valstu tirgum. Vakar tikšanās laikā izskanēja interesanta informācija, ka 60% no esošiem vilcieniem bijušās padomju savienības valstu telpā ir ražoti Rīgas vagonu rūpnīcā. Šie vilcieni neapšaubāmi šobrīd ir novecojuši. Tas ir signāls, ka šie apstākļi ir pateicīgi, lai Latvija varētu ražot un eksportēt vilcienus. Nacionālā apvienība cer ka kompromiss tiks panākts un vilcienu ražošana Latvijā būs iespējama.

Vēlu radio klausītājiem jauku nedēļas nogali.

 

 

 

Iet atpakaļ